Ineffektivitet

Det är helt galet hur ineffektiv man blir när man är ledig för en gångs skull. Jag brukar ursäkta mig själv på bakissöndagar och liknande, jag menar; om jag far runt som en skottspole i veckorna måste jag väl få slappa en dag? Det tycker jag i alla fall. Nu är jag ledig i tre dagar. Igår gjorde jag ingenting. Idag gjorde jag ingenting. Och det är inte så att det inte finns saker att göra, min lägenhet ser ut som att en bomb har smällt av, tvättkorgen är full och kylen tom. Dessutom är vasken och diskbänken full med disk och - ve och fasa - mina böcker, filmer och skivor är osorterade! Man tycker att jag borde ta tag i mitt liv nu när jag är ledig. Men nej - jag väljer att göra ingenting. Min dag igår bestod av att jag drog runt och pratade med folk i fyra timmar, sen skulle jag gå och träna men föll för frestelsen vilket slutade med att jag åt pizza och tittade på Bonde söker fru och Greys med K och K. Det var trevligt dock :) Idag skulle jag också träna, vilket slutade med fika med H, som har fyllt år och som inte hade fått sin present än. Det blev ett armband från Ma Poupinette som var graverat, hoppas hon gillade det. Sen hittade jag 25-årspresent till K, som ska ha fest i helgen. Lite scary att ensam köpa present från 9 pers :S Hoppas hon gillar den!

Efter mitt 2-timmarsfikande och presentinköp lyckades jag närvara vid ett möte i alla fall. Inte för att jag lyckades ha nån sorts struktur eller kom ihåg hälften av vad som skulle sägas, men ändå!

Nu är ambitionen att jag ska gå och lägga mig typ snart så att jag inte vaknar för sent imorrn så att jag kommer iväg och tränar så att jag får nån sorts ordning på mitt liv. Kanske kommer jag iväg och handlar också, jag behöver mer garn till min fina lila halsduk så att den kan bli riktigt lång och varm och go. Kanske lyckas jag till och med röja lite här och dammsuga så att det går att vistas här utan att bli fysiskt illamående. Det kommer ju faktiskt hit folk på lördag!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0