Pannkakor

Jag känner att jag är inne i en pannkaksperiod nu. Eller i alla fall en period där jag gillar platta saker med mycket vetemjöl i. I tisdags åt jag raggmunkar till middag, i onsdags åt jag raggmunkar till lunch, igår åt jag pannkakor till middag (med tomatsoppa) och idag sitter jag här med mina pannkakor igen. Den här gången "krispiga fiberpannkakor" eller vad de kallas, pannkakor med fiberhavregryn i i alla fall. Krispiga vet jag inte om jag skulle kalla dem, men goda är de. Jag misstänker starkt att det blir några över till lunchen imorgon. Jag känner mig lite som ett litet barn, de brukar ju vara tokiga i pannkakor. Kanske borde jag växa upp, men det är ju inte lika roligt! Nu får jag helt enkelt vara pannkaksexpert istället, för om jag får säga det själv (vilket jag säkert får eftersom det ändå är så få som läser det här) så är jag ganska bra på pannkakor. Jag kan steka dem utan att de går sönder och få dem att kännas mer matiga och få dem att smaka godare. Det är något att vara stolt över, känner jag (eller så försöker jag bara ursäkta min barnsliga och onyttiga vana, vem vet?).

Ugnspannkaka imorgon?

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0