Singing bee

Sitter och tittar på Singing bee nu, det är verkligen ett intressant program... Det ska vara så att man inte behöver kunna sjunga, utan bara kunna rätt text för att få vara med, men jag börjar undra om det kanske är så att det är en nackdel om man kan sjunga. De flesta som är med verkar vara helt tondöva. På alla sätt och vis. Det gör ont i öronen när de sjunger. Jag menar, om man tar ett snitt av svenska befolkningen som tycker om musik måste det väl vara mer än en av sex som kan sjunga? Eller är det så att de som kan sjunga inte vill plåga ihjäl sig genom att dela scen med tondöva människor.

Jag är bra på texter och kan sjunga utan att folk håller för öronen eller protesterar. Kanske skulle jag söka?

Nej förresten, jag skulle aldrig stå ut med de där urtöntiga dansarna. Inte nog med att de har fula kläder och att koreografierna verkar vara hämtade från Friskis och Svettis, de är inte ens koordinerade. Är det för mycket att begära att dansarna (som man får anta har nån typ av utbildning) ska göra samma rörelse samtidigt?

Killen som sjunger i bandet är söt i alla fall! Det är ändå något :D

Det är synd att Fredag hela veckan har gått och blivit så tråkigt (och att September är den utvalda artisten ikväll). Kanske skulle man titta på en film istället (eller kanske det helt underbara Six feet under?)?

På tal om film är jag riktigt sugen på att köpa film nu! Jag har nog bestämt mig för att "investera" i två stycken nu när pengarna har rullat in på kontot; Tillsammans är man mindre ensam (som är helt underbar, boken av Anna Gavalda rekommenderas starkt) och givetvis Sex and the City :D Jag har inte sett Sex and the City än, men jag tror inte jag kommer bli besviken om jag köper den :)

Jag provade förresten en lila tunika på Gina idag. Tråkig passform och dassig färg tyvärr, den kunde varit fin annars... Däremot köpte jag en kjol, ni vet den som Alice hade på sig i fredagsfinalen av Idol förra veckan (och nej, jag köpte den inte därför, jag hade tittat på den innan). Den går dessutom att använda som klänning om man vill och har tights till.

Hjälp, jag lyckades precis sjunga med rätt i Blackjacks "inget stoppar oss nu". Jag tror att det är dags för mig att byta kanal.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0