Rädda världen

Min älskling vill rädda världen. Han vill bota alla sjuka, mätta alla hungriga, trösta alla ledsna. Min älskling vill inspirera, skapa, förändra och göra avtryck. Min älskling vill göra saker och det NU. Min älskling vill klara av det som det ser ut som att alla andra klarar av så lätt, och blir ledsen när han inte gör det. Min älskling förstår inte hur bra han är och att en man inte kan göra allt. Han förstår inte att vi andra inte heller orkar göra allt vi sagt att vi ska. Min älskling känner sig lat och oproduktiv och kanske lite dum, och det spelar ingen roll att jag säger att så är det inte alls, för så är det, i hans huvud i alla fall. Jag önskar att han kunde se sig själv genom mina ögon.

Jag älskar min älskling, nu ska jag gå och ge honom en kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0